2012. február 9., csütörtök

Nyomás alatt


Eredeti cím: It's kind of a Funny Story
Magyar címe: Nyomás alatt
Rendező: Anna Boden & Ryan Fleck
Évszám: 2010
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma / vígjáték

Tartalom:
Craig 16 éves, és az öngyilkosságon gondolkozik. Önként bejelentkezik a kórház pszichológiai osztályára, hogy eltöltsön ott egy hetet. Itt megismerkedik olyanokkal, akik hozzá hasonlóan, vagy még jobban segítségre szorulnak, barátokat szerez, illetve szerelembe esik.


Szerintem:
Érdekes egy film, de vígjátéknak nem mondanám, volt benn egy két vicces beszélgetés, de inkább drámának mondanám.
Bele gondoltál valaha is egyszer, hogy mi lenne, ha 5 napra önként bevonulnál a diliházba?  Te csak egy délutánra gondoltál és 5 nap lett belőle. Sajnos én bele gondoltam. Lehet nem bírnám, de ők még a normálisabb fajta dilis csoportba. Mondjuk kinek mi a normális. Már vasárnap este úgy érzed semmi bajod, mennél haza, de ott fognak 5 napra. Na mit csinálsz? Cinkes! A fene se tudja. ... szóval: vegyünk egy tipikus 16 éves srácot, aki azt mondja magáról, hogy jaj mennyi baja van, közbe rájön, hogy másnak is nagyobb baja van... minden 15-17 év közötti kölök pszichiátrián feküdne, ha ilyen sok baja lenne, mint neki. Letelik az 5 napod és értékeled a világot jobban, mint az előbb. Mindenesetre én tuti nem vonultam volna be magamtól a diliházba.... inkább ez a hely nem is diliház (elnézést!): felnőtt pszichiátria.
Nekem tetszett. Megérdemli maximális tíz pontot, lekötött egyszer sem kellett megnéznem, hogy hol tartok a filmben, szereplők jók. Megmondom őszintén kicsit furcsán álltam a filmhez, mert nő rendezte... hát igen a férfiak túl nyomása a filmiparban. Az ember furcsán néz, ha nő rendez, ír vagy éppen vágja a filmet.


Szerintem: 10/10
"Miss K"