2012. február 9., csütörtök

A Zodiákus


Eredeti cím: Zodiac
Magyar címe: A Zodiákus
Rendező: David Fincher
Évszám: 2007
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: krimi / thriller / történelmi

Tartalom:
Egy sorozatgyilkos tartja rettegésben a San Francisco-i öböl menti településeket, kigúnyolva a rendőrséget leveleivel és rejtjeleivel. Négy illetékes terület nyomozói együtt kutatnak az elkövető után. A nyomozás kezd lidércnyomássá válni a négy férfi számára, ahogy életük, karrierjük is érintetté válik az ügyben.


Szerintem:
Mindig is érdekelt a "Zodiákus" története. Izgalmasnak találtam. Főleg, hogy megtörtént esemény, mivel Amerika a sorozatgyilkosok paradicsoma. 
Igen, a film elég vonatottan van megcsinálva, de Jake Gyllenhaal és Robert Downey Jr. is jól alakítanak, bár az utóbbi színészt, furcsa volt ilyen szerepben megnézni.... Azt meg nem írhattam, hogy Donnie Darko. Szerintem itt a story-t sem kell leírnom, mert mindenki ismeri a Zodiákus történetét. De azért bámulatos, hogy egy sorozatgyilkos, aki kapcsolatban állt a sajtóval, rendőrséggel, mennyire az orruknál fogva vezette ezt a bandát és el sem kapták. Vannak hírek a TV-be, hogy "A Zodiákus volt a nagybátyám..." címmel dokumentumfilmek a tv-be, múltkor pont sikerült egy ilyent elkapnom az Investigation Discovery csatornán. Érdekes volt... lehet igazat mondott, lehet nem, bár én inkább a nem felé hajlok, csak a pénzt kellett neki meg az a bizonyos 15 perc hírnév. 
Szerintem manapság senki nem tudná ezt Zodiákus után csinálni! M már jóval profibb eszözök állnak az ember rendelkezésére, hogy felderítsen bármit is. szerintem a történelembe nem is volt és nem is lesz még egy ilyen figura, mint a Zodiákus! 


Szerintem: 7.5/10
"Miss K"