2012. február 17., péntek

* Re-make-Day: Ringu - A kör (1998) vs A kör (2002)


Eredeti cím: Ringu // The Ring
Magyar címe: Ringu - A kör // A kör
Rendező: Hideo Nakata // Gore Verbinski
Évszám: 1998 // 2002
Nemzetiség: japán // amerikai
Műfaj: horror // horror

Ringu - A kör (1998):
Reiko, a riporter unokahúga halála után hall először egy olyan videokazetta létezéséről, amelyet ha az ember megnéz, pontosan rá egy hétre meghal. Először nem hisz a szóbeszédnek, de amikor rájön arra, hogy unokahúga barátai, akikkel együtt nézte meg a lány a kazettát szintén meghaltak, nyomozni kezd. Ő is megnézi a videót, és közvetlenül utána furcsa dolgok történnek körülötte. Az idő rohamosan fogyni kezd, és Reiko volt férje segítségét kéri, hogy megfejtsék a gyilkos kazetta titkát.


A kör (2002):
Az egész úgy kezdődik, mint egy újabb nagyvárosi legenda - mindenki egy rémálomszerű videókazettáról suttog, amely hét nap múlva halált hoz arra, aki megnézi. De amikor négy tinédzser rejtélyes módon meghal percre pontosan egy héttel azután, hogy megnéztek egy ilyen videót, Rachel Keller oknyomozó riporter kideríti, hol a kazetta... és megnézi. A legenda rögtön valósággá válik, az óra ketyeg, és Rachelnek mindössze hét napja van, hogy megfejtse A kör rejtélyét.

Szerintem // Ringu - A kör (1998) vs A kör (2002):
Tegnap rávettem magam, hogy meglessem az eredeti "Kör" filmet. 
A film elején idegesített a csaj nyikogása, de tudtam, hogy úgy is meghal. Nézem, nézem a Japán verziót, (rég láttam már az amerikai verziót) úgy vettem észre, hogy, mintha kimaradoznának részek. Leállítottak kb odapörgettek a 2002-es részt is, ahol az eredeti van, nem nincs csúszás... Mindenki tudja, hogy inkább eredeti párti vagyok, de én ezt nem tudtam végig nézni! Nem tetszett és nem nagyon szeretem a japán filmeket. Lehet megkövezni, de nekem az amerikai verzió, most jobban bejött. ehet közre játszott,hogy nem tudtam már normálisan végig nézni, mert pár hete megnéztem újra a "Scary Movie 4" című horror-paródiát. De ez most nekem nem ment. Naomi Watts és a többi színész sokkal meggyőzőbbek voltak számomra, mint a japán gárda
Nem néztem végig a filmet, egyszerűen időpazarlásnak tartottam, pedig a lovas jelenetre kíváncsi lettem volna. Japán verzióba az elejétől fogva tv csatornáról beszélnek, az amerikaiba meg alapból videó kazetta a téma. Vagy lehet csak én emlékszem rosszul....


Szerintem: 5/10 :: 7/10