2012. február 23., csütörtök

A rettegés mélye


Eredeti cím: The Hole
Magyar címe: A rettegés mélye
Rendező: Joe Dante
Évszám: 2009
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: fantasy / thriller / kaland


Tartalom:
Dane és öccse, Lucas nemrég költöztek a városba, és a szomszéd Julie-val a házuk pincéjében egy feneketlen lyukat fedeznek fel. Valahányszor felnyitják a fedelét, gonosz erő szabadul el, és a legborzasztóbb rémálmaik elevenednek meg. Dane-ék szép lassan rájönnek: szembe kell nézniük a legsötétebb félelmeikkel, ha nem akarják, hogy újra és újra lerántsa őket a rettegés mélye.


Szerintem:
Kis könnyed esti kikapcsolódást akartam, nem számítottam nagy durranásra ezzel az alkotással kapcsolatban, ezért is kezdtem bele. Gondoltam buta tini horror, jó lesz estére!
Tipikus amerikai család, (csak itt egy egyedülálló) anyuka két fiával 2000 km-rel odébb költözik. Egyértelmű, hogy a áznak van egy rejtett szeglete. A film elején voltak vicces elszólások. Főszereplő fiú éppen a szomszédlányt nézi, miközben ki öccse megszólal "A Jonas Brothers CD-id hová tegyem?" Elég nagy reklám volt ez a "Killers" nevű formációnak is, ilyen polóba virít a gyerek. Mikor felfedezik a nagy feneketlen lyukat a házba leeresztenek egy káromkodó Cartman figurát, elemlámpástul együtt, ráadásul a szinkronhangja s ugyanaz Cartman-nek. "Csá, gyíkok én leléptem!", "Kabbe!", "Zsír!", "Én nem tudnék embert ölni, csak, ha jól felbassza az agyamat!". Miközben engedik le a káromkodógépet, valami elkapja. Akármit is dobsz le a lyukba, mintha nem lenne alja, nem hallasz semmit. Megpróbálják kideríteni, hogy mi is ez. Szerintem egyátalán nem volt rossz film! Követték egymást az események, minimális vontatottság volt benne, izgalmas volt, lekötött. "Maradj a házban!" "Nem maradok a házban!" "Akkor maradj az udvaron!" Hát ilyen házban én sem maradnék, az tuti! ... olyan pedig nincsen, hogy semmitől nem félsz!
A film 2009-es és mostanában jelent meg DVD-n, magyar bemutatója nem is volt, legalábbis nem tudok róla. Egyszer nézhetős kis kikapcsolódás. 


Szerintem: 7.5/10
"Miss K"