2012. február 14., kedd

A skarlát betű


Eredeti cím: The Scarlet Letter
Magyar címe: A skarlát betű
Rendező: Ronald Joffé
Évszám: 1995
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma / romantikus 


Tartalom:
Az 1700-as évek végén, Új-Angliában élt egy gyönyörű asszony, Hester Prynne, aki tiltott szerelemre lobbant a helyi pap iránt. Dinsdale tiszteles és Hester szerelmének gyümölcse már rács mögött jött a világra, mert a házasságtörő némbert a bíróság börtönre és ruháján a skarlátvörös "A" betű viselésére kötelezte.


Szerintem:
"A skarlát betű". Megszereztem könyvbe is, ha majd gazdag leszek veszek egy e-book olvasót! Amúgy is olvasás párti vagyok. Amint látom a könyv csak 134 oldal és ennyit nem lehet elolvasni, nono! Mondjuk magamból kiindulva én sem rajongtam az "Egri csillagok"ért, de a "Ne bántsátok a feketerigót!" is egy nagyon jó amerikai kötelezőolvasmány!
Emlékszem még az HBO-n, láttam kiskoromban a bemutatóját, annyi maradt meg az egészből, hogy Demi Moore valaki betűt hordoz magán, ami a bűnösségét jelzi. Mindig is érdekelt ez a film meg, hogy egy kötelező olvasmánytól miért idegeskednek az amerikaiak, pedig ez szerintem  érdekes történet. A filmet eléggé lehúzták az imdb-n, nem mintha sorsdöntő szokott volna lenni számomra, csak érdekes. Na jó, egyre jobban érdekel ez a film, mert nagyon sok "Arany Málna" díjra jelölték... lehet én sem bírom majd végig nézni, de a könyvet biztos elolvasom! (a könyvbe is inkább csak az 1700-as évek leírása érdekel, de 134 oldalba senki nem hal bele... tudom ez nem egy könyv blog: bocsi!) Röviden tömören egy könnyűvérű férjes asszonyról szól, aki megcsalja a férjét, ezért megbélyegzik egy kedves kis "A" betűvel. Szerintem ez így érdekes...
A könyv állítólag itthon is szerepel az ajánlott olvasmányok között. Én is csodálkozva néztem, pedig nem emlékeztem rá. Mondjuk nekünk nem is nagyon ajánlgattak könyvet. Meg lehet kövezni: szerintem nem volt rossz a film. Demi Moore alakításába pici kivetni való van, de nekem a story sem volt unalmas!


Szerintem: 7/10
"Miss K"