2012. február 17., péntek

Trust


Eredeti cím: Trust
Magyar címe: Trust
Rendező: David Schwimmer
Évszám: 2010
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma / thriller


Tartalom:
A külvárosi család élete teljesen darabokra szakad, mikor a 14 éves Annie megtalálja első barátját az interneten. Hónapokig csevegnek online, és beszélgetnek telefonon, de később Annie-nek rá kell jönnie, hogy a barátja nem az, akinek kiadja magát. A szülőket sokkolják a lány tettei és próbálják támogatni az egykor ártatlan lányt.


Szerintem:
Erre a filmre régóta kíváncsi voltam ki is néztem magamnak, hogy megnézem aztán elmaradt. Egyébként ez alapján találtam meg a "Hard Candy" című thriller-t is. 
Az internet mindig érdekes dolog, főleg azoknak a tiniknek, akik most ismerkednek vele.  Az ember sosem tudhatja, hogy a gyereke mit csinál az interneten vagy éppen kivel beszélget, ebből nagyon nagy bajok lehetnek. 14 éves azt hiszi, hogy már nagy és bármit megtehet, pedig nem, még gyerek. Hálát adok az égnek, hogy amikor én voltam 12-14 éves a számítógép sehol nem volt az életembe olvastam, játszottam, moziba jártam. Ezt a filmet is picit az előbb említett "Hard Candy" című filmhez tudnám hasonlítani, abból a szempontból is, hogy a témája a kiskorúak és a pedofília, ami sajnos igen is létezik és az interneten a gyerekek nagy veszélyben vannak. Charlie-val való beszélgetés alatt egyre több minden derül ki, hogy hazudott, például életkoráról, így a lány már megijed, ám ezt az érzést hamar elhessegeti. Egy nap a fiú találkozót kér a lánytól, amikor tudja, hogy szülei nincsenek otthon. Mikor találkozik álmai fiújával a 14 éves lány, akkor lepődik meg igazán, hogy minden hazugság volt. Megijed, de azért elbeszélgetnek, majd megtörténik a baj, nem tudom, hogy mennyi idő lett volna azt mondani, hogy "nem" vagy gyorsan cselekedni valamit. Az apa ugyanakkor meg majdnem bele roppan, hogy megváltozott lányán nem tud segíteni, jó útra terelni.  Amikor az ember lánya hülyeséget csinál várja a csodát, hogy segítsen valaki?! És ha az a pillanat soha nem jön el, akkor megszívtad! 
A film még Magyarországon nem került forgalmazásba, legalábbis nem tudok róla. A filmet én sem magyarul, hanem németül néztem végig. Amit még nem szeretnék kihagyni, hogy a filmet David Schwimmer rendezte. Igen, ő! Ross, a Jóbarátok-ból!


Szerintem: 8/10
"Miss K"